سرویس: اجتماعی کد خبر: 234486 15:19 - 1394/04/20

به بهانه سفر معاون وزیرراه به گیلان غرب؛

شریان های شکننده درد مزمن گیلانغرب/ تدبیر راه سومار به گیلانغرب چیست؟

شریان های شکننده درد مزمن گیلانغرب/ تدبیر راه سومار به گیلانغرب چیست؟

مرصاد نیوز: مهم ترین دغدغه ای که با سر زبان آمدن وضعیت راه های گیلانغرب به ذهن خطور می کند وضعیت راه گیلان غرب به قصر شیرین و تعین تکلیف مسیرراه گیلان غرب به بازارچه سومار است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  مطلع الفجر   بر اساس خبرهای واصله  داوود کشاورزیان  معاون وزیر راه و شهرسازی، رضایی بابادی استاندار کرمانشاه و فتح الله حسینی  نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری  و رفع مشکلات حوزه راه های شهرستان گیلانغرب به این شهر سفر می کنند.

 

 آنچه در خصوص  مشکلات  راه های شهرستان باید گفت و به عنوان یک کلیت مطرح است این مهم می باشد که مهم ترین راه های مواصلاتی این شهرستان قدمتی به بلندای چندین دهه  دارند و بی شک دچار فرسودگی، خوردگی و بی کیفیتی شده اند. پس در دید کلان اکثر راه های شهرستان جنگ زده گیلان غرب نیازمند تعمیر مرمت و باز سازی هستند.

 اما در حوزه دیگر که به نظر درمان اورژانسی تری با توجه به شرایط زمانی چه از لحاظ خدمت به مردم و چه از لحاظ تکمیل زیر ساخت های اقتصادی مهم همچون راه ها  را می طلبد حوزه راه گیلان غرب به قصر شیرین و همچنین  روشن شدن  وضعیت راه بازارچه سومار به گیلان غرب است که باید در خصوص آن و قاطع شدن این مهم که بهترین و تاثیر گزار ترین مسیر برای مسیر گیلانغرب به سومار  همان مسیر زله زرد است تصمیماتی اجرایی و بدون تغییر با حضور معاون وزیر اتخاذ شود.

 

در همین رابطه مدیر اداره راه و شهر سازی گیلانغرب به خبرنگار مطلع الفجر گفت: جاده سومار، زله زرد، گیلانغرب از لحاظ فنی  و مسافتی در موقعیت بهتری واقع شده است  و در نگاه کارشناسی به موضوع این  مسیر به نظر به صرفه تر برای شهرستان خواهد بود.

عبدالستار فتاحی ادامه داد: این مسیر علاوه بر اینکه دارای یک بستر  زیر سازی شده مقدماتی است به علاوه مسیر سومار به گیلانغرب را حدود 20 کیلومتر کوتاه تر می کند که این مزیت خوبی در  امر ترانزیت به حساب می آید.  

 

یک شهروند گیلان غربی  که در حوزه صادرات و تبادلات مرزی فعالت دارد در خصوص اینکه  اگر جاده سومار به گیلانغرب  از مسیر زله زد بگذرد به طبع  برای شهرستان دو مزیت دارد، گفت: اگر مسیر از زله زرد و گیلانغرب باشد به طبع می توان بار انداز کالا در گیلانغرب  و ورود و خروجی تبالات به عنوان مبدا دوم نیز در همین شهر تعریف شود.

 

عبد الرضا . م ادامه داد: برای ما این مهم روشن است که مسافت گیلانغرب به سومار از این مسیر کوتاه تر و سهل تر است چرا که تردد از مسیر نفت شهر به سومار  و از سویی  سومار به ایوان هیچ مزیتی برای گیلانغرب ندارد. دیگر مزیت اینکه اگر شریان ترانزیتی بر این مسیر سوار شود حتما این تبادلات به جای اینکه از مسیر قصر شیرین و یا از مسیر ایوان در استان ایلام انجام شود، سود و منفعت آن بیشتر متوجه شهروندان و شهر گیلانغرب خواهد شد.

 

 اگرچه بازارچه سومار طی سالهای اخیر به کرات با حضور همه طیف مسئولان  دولتی، استانی و شهرستانی  افتتاح شده  اما این حوزه که نگاه ها را به عنوان مولفه برون رفت گیلانغرب از بن بست و محرومیت به خود معطوف نموده، هنوز  نتوانسته جایگاه شایسته خود را بیابد و باید گفت تسریع  در روند تکمیل زیر ساخت های این بازارچه و یا پایانه مرزی همچون راه ها  می تواند نگاه ها را به این حوزه امیدوار تر  و انتظارات را عقلایی تر نماید.

 

http://matlaelfajr.ir/wp-content/uploads/url117.jpg

 

 اگرچه مردم شهرستان گیلانغرب هیچگاه متناسب با شایستگی هایشان از خدمات لازم برخوردار نشده اند اما خدمت رسانی  از سوی مسئولان  با نگاهی بدور از جانب داری و حاشیه سازی نیاز امروز این شهرستان است.

whatsapp
telegram
Facebook
Twitter
Email
کپی کردن لینک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها