امام جمعه گیلانغرب در خطبه های نماز جمعه ؛
ملت مظلوم فلسطین در منظر مدعیان حقوق بشر همچنان در آتش فتنه و جنايات اسرائيل مىسوزد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از خبرنگار مطلع الفجر ، حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه و در مصلی مسجد جامع گیلانغرب با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ششمين كنفرانس بينالمللى حمايت از انتفاضه اظهار داشت: در اهميت ششمين كنفرانس بينالمللى حمايت از انتفاضه فلسطين همين بس كه رهبرى معظم انقلاب امام خامنهاى (مدظلهالعالى) شخصا در مراسم افتتاحيه اين اجلاس حضور يافتند و ضمن ايراد سخنان بسيار مهم، راهبردى و اساسى، شفافتر از هر زمانى پرده از روى قصه پرغصه جهان اسلام و اندوه جانكاه مظلوميت اين ملت صبور برداشتند.
وی تصریح کرد: قريب به ۷ دهه است كه بشريت شاهد بىسابقهترين ظلم تاريخ، آنهم در منظر و مَرآى مدعيان حقوق بشر است، ۷۰ سال است كه دوستنمايان دروغين به بهانه صلح و سازش، ملت مظلوم فلسطين را بهسان توپى از اين اجلاس به آن اجلاس بينالمللى پاس مىدهند و از اين رهگذر، اين ملت مظلوم فلسطین است که همچنان در آتش فتنهانگيزى و جنايات اسرائيل مىسوزد.
*برخی کشورهای عربی فریاد دوستی با ملت فلسطین میزنند اما بهواقع پاى سفره سازش رژيم صهيونيستى اند
خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود: آنچه بيش از هر چيز دلها را به درد مىآورد، همراهى برخى كشورها و دولتهاى بهاصطلاح عربى و اسلامى منطقه است، آنان كه بهظاهر فرياد دوستى با ملت فلسطين سر مىدهند اما بهواقع پاى سفره سازش و دريوزگى و بلكه جيرهخوارى رژيم صهيونيستى و حاميان بينالمللى آن بهويژه شيطان بزرگ آمريكا مىنشينند و اين روزها وقيحانه از صلح و سازش و رفاقت آشكار با اين غده سرطانى جهان اسلام دم مىزنند!
وی ابراز داشت:سالهاست كه متأسفانه با توطئه مرموز مثلث شوم آمريكا، انگليس و اسرائيل و ميداندارى و پشتيبانى همهجانبه رژيم وهابى و سلفى آلسعود، آتش فتنه جنگ نيابتى در منطقه برافروخته گرديده است؛ آتش فتنهاى كه تكفير و داعش پرچمدار آن بوده و ضمن نشان دادن چهرهاى خشن از اسلام، بيش از هر زمان ديگرى رژيم صهيونيستى را در حاشيه امن قرار داده است.
*شعلههاى جنگ قومى و مذهبى حاشیه امنی برای رژیم غاصب اسراییل پدید آورده است
حجت الاسلام مهری یاد آور شد: بهراستى از فتنه مسلمانكشى به بهانههاى واهى قومى و مذهبى، چه كسانى بيشترين سود را مىبرند؟! چنانكه رهبرى حكيم و شجاع انقلاب اسلامى فرمودند، بحرانهاى موجود در چندين كشور اسلامى منطقه و زبانه كشيدن شعلههاى جنگ قومى و مذهبى، موجب شده است تا حمايت از مسئلهى فلسطين و آرمان مقدس قدس شريف كمرنگ گرديده و موضوع اول جهان اسلام يعنى اسرائيل غاصب به حاشيه و بلكه به فراموشى سپرده شود.
امام جمعه گیلانغرب به حقیقت راهبردی مطرح شده در فرامین اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد : آنچه رهبرى عزيز انقلاب مبنی بر بروز و ظهور نشانههاى افول رژيم صهيونيستى و حتى ضعف فزاينده متحدان آن بهويژه آمريكاى جنايتكار مطرح فرمودند، در واقع يك حقيقت راهبردى است كه بهحق آن را نتيجه و ثمره مقاومت اسلامى بايد دانست كه مىرود تا با وحدت همه نيروهاى مقاومت فلسطين و با پشتوانه نصرت الهى در جريان انتفاضه سوم، شكستى جدى را به جبهه استكبار بهويژه رژيم غاصب صهيونيستى تحميل نمايد.
وی گفت: اکنون مقاومتهاى پىدرپى غزه نه تنها اين منطقه از جهان اسلام را تبديل كرده است به قلعه شكستناپذير مقاومت، بلكه الگو و سمبلی است براى همه ملتهاى تحت ظلم و ستم جهان كه با اتحاد و انسجام ملى و ايستادگى و مجاهدتى همهجانبه مىتوانند بزرگترين قدرتهاى مادى دنيا را از پاى درآوردند و سربلندى و جاودانگى خود را تضمين نمایند.
* دانشآموز در تراز انقلاب اسلامى بايد از نظر علمى، انسانى خلاق، فكور، مبتكر و متعهد باشد
حجت الاسلام مهری همچنین به مناسبت یکشنبه8 اسفند روز امور تربيتى و تربيت اسلامىاشاره کرد و اذعان داشت: از ديدگاه اسلام، تربيت يعنى به فعليت رساندن قواى انسان، استعدادهاى او و ايجاد تعادل و هماهنگى در آنها براى رسيدن به كمال مطلوب؛ يعنى قرب به خدا.
وی افزود:دانشآموز در تراز انقلاب اسلامى بايد از نظر علمى، انسانى خلاق، فكور، مبتكر و اهل ايده و از نظر اخلاقى متعهد، خوشخلق، خوشقول، اهل تعاملات اجتماعى و آماده براى ورود به زندگى اجتماعى باشد و البته باید پرسید که ما چقدر توانستهايم در اينراه قدم برداريم؟
خطیب نماز جمعه گیلانغرب ابراز داشت: وقتى نظام تعليم و تربيت كار خود را بهدرستى انجام دهد، طبيعتاً بازخورد آن بايد در جامعه بهوضوح ديده شود؛ رشد علمى، فرهنگى و اقتصادى كشور نشان از يك آموزش و پرورش پويا و با رويكرد كيفيت بخشى است.
* معلمان اثرگذارترين و اساسىترين عنصر نظام تعليم و تربيت يك كشوراند
وی اظهاربا عنوان اینکه معلمان اثرگذارترين و اساسىترين عنصر نظام تعليم و تربيت يك كشور هستندتصریح کرد: هرچه به معلمین به عنوان یک قشر زحمتكش و ارزشمند توجه شود، آثار آن در تربيت دانشآموزان ديده خواهد شدو در این میان ارتقاى سطح دانش معلمان از ضروريات اين مهم است که اگر مىخواهيم كلاسى پويا داشته باشيم، بايد از معلمانى پويا و آشنا به علم روز برخوردار باشيم.
حجت الاسلام مهری اظهار داشت: محتواى آموزشى و کتب درسی بايد براساس نيازهاى آموزشى جامعه اعم از نيازهاى فردى و اجتماعى و همچنين اولويتها و مقاصد و اهداف بر اساس سياستها و خطمشىهاى مورد نظر، اطلاعات و دانش مطابق با نيازها، وسايل و ابزارهاى لازم براى تحقق اهداف باشد.
امام جمعه گیلانغرب گفت: دانشآموزى كه پس از يك دوره فارغالتحصيل مىشود، خروجى نظام آموزش و پرورش محسوب مىگردد و طبق ديدگاه رهبر معظم انقلاب، اين فرد تحصيلكرده و خارجشده از نظام آموزشى كشور بايد داراى شجاعت، حس كنجكاوى، توانمند باشد و البته نبايد همراهى و همكارى دستگاهها و نهادهاى ديگر را ناديده بگيريم چرا که طبيعى و مبرهن است كه وزارت آموزش و پرورش به تنهايى نمىتواند تمام سنگينى بار تربيت و آموزش آيندهسازان كشور را بر دوش بكشد.
افزودن دیدگاه جدید