کد مطلب: 348952
شنبه ۱۳۹۷/۳/۲۶ - ۹:۹

این 24 کیلومتری مرگ‌آفرین؛

"جاده مرگ" سال گذشته جان 55 نفر را گرفت /8 سال تعلل برای دوبانده کردن 24 کیلومتر!

مرصادنیوز: محور کرمانشاه-کامیاران یکی از پرحادثه‌ترین نقاط جاده‌ای استان کرمانشاه است که به دلیل تلفات و سوانح زیاد رخ داده در این مسیر به جاده مرگ معروف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، یکی از 66 نقطه حادثه خیز جاده های استان کرمانشاه همین محور کرمانشاه به کامیاران است که به دلیل سوانح و تصادفات فراوان و تلفات این حوادث به جاده مرگ معروف شده است.

این محور به عنوان رابط استان کرمانشاه و کردستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است،  به نوعی کریدور جنوب به شمال غرب محسوب می‌شود و عمده بار ترافیکی و ترانزیتی بر عهده این کریدور است.

محور کرمانشاه-کامیاران یکی از پرحادثه‌ترین نقاط جاده‌ای استان که تردد مسافران استان‌های شمال غرب کشور به سمت جنوب از این محور صورت می‌گیرد، با وجود حجم ترافیک بالا در این محور، این جاده دو طرفه و کم عرض است و این امر زمینه ساز بروز بالای تصادفات در این محور شده است.

با وجود ضرورت دو بانده کردن این محور پرتردد و حادثه خیز اما مسئولان استان هنوز نتوانسته اند نسبت به رفع مشکل این جاده مرگبار که هرساله تعداد زیادی از شهروندان را به کام مرگ می کشاند اقدام کنند.

"کرمانشاه _ کامیاران" پرخطرترین جاده کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اظهار داشت: جاده کرمانشاه به کامیاران پرخطرترین جاده استان است و سال گذشته 55 نفر و امسال نیز تعدادی دیگر را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ محمد حیدری افزود: در حدود 24 کیلومتر از این جاده به علت عدم دوبانده بودن و عرض کم جاده متاسفانه در طول سال حوادث رانندگی زیادی به صورت تصادفات رخ به رخ صورت می گیرد.

یه گفته وی، اغلب تصادفات درمحوری به وقوع می افتد که تعریض آن به دولاین مجزا حدود 8 سال است به طول انجامیده است. تعللی که تنها در سال گذشته 55 نفر را به کام مرگ فرستاد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بیان داشت: با ادامه این روند انتظار می رود طی سال جاری نیز به طور میانگین ماهانه پنج نفر در این مقطع 24 کیلومتری جان خود را از دست بدهند.

سرهنگ حیدری همچنین از مسئولین خواست در تکمیل پروژه جداسازی مسیرهای رفت و برگشت محور کرمانشاه - کامیاران که 24 کیلومتر آن باقیمانده اهتمام لازم را به خرج دهند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند عوامل انسانی در وقوع حوادث جاده ای این محور عامل اصلی است، اما براساس آیین نامه طرح هندسی راه های ایران در طراحی راه ها باید از ایجاد موقعیت ها یا عوامل تحمیل کننده رفتار خطرناک به استفاده کنندگان اجتناب شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: متاسفانه در این محور رفتار پرخطر انحراف به چپ و تجاوز به چپ به منظور سبقت گرفتن بر رانندگانی که پشت سر وسایل نقلیه کندرو قرار می گیرند تحمیل می شود، این رانندگان مجبورند یک مدت طاقت فرسا و تحریک کننده را در حالت ملال آوری بمانند و برای رهایی از آن اقدام به گرقتن سبقت های مرگ آور می کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

آیا بخش خصوصی منافعی برای متولیان فرهنگی دارد؟

کاروانسراهای تاریخی گرفتار یک بام و دو هوای میراث فرهنگی /حفاظتِ شرطی!

مرصادنیوز: ظاهرا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در قبال کاروانسراهای تاریخی برای مرمت و حفاظت شروط خاصی را دارد که رویکرد دوگانه و سیاست یک بام و دو هوایی را در این خصوص دنبال می‌کند.

پربازدیدها