کد مطلب: 356206
پنجشنبه ۱۳۹۷/۶/۲۲ - ۷:۵۰

قطعه مرگ‌آفرین کریدور جنوب به شمال غرب کشور؛

حکایت «جاده مرگ» و مسافرت‌های نیمه‌تمام / تعلل 8 ساله وزارت «راه‌» همچنان قربانی می‌گیرد

مرصادنیوز: دوبانده کردن مسیر 24 کیلومتری «کرمانشاه-کامیاران» 8 سال است به دلیل تعلل وزارت راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبار معطل مانده و این جاده مرگ هرساله تعداد زیادی از هموطنان را به کام مرگ می‌کشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، قطعه‌ای از کریدور جنوب به شمال غرب است و پرحادثه‌ترین محور مواصلاتی استان کرمانشاه؛ همین مسیر «کرمانشاه-کامیاران» که به جاده مرگ معروف شده است.

این مسیر یکی از 66 نقطه حادثه خیز جاده های استان کرمانشاه است که به دلیل سوانح و تصادفات فراوان و تلفات این حوادث به جاده مرگ معروف شده است.

محوری که به عنوان رابط استان کرمانشاه و کردستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است،  به نوعی کریدور جنوب به شمال غرب محسوب می‌شود و عمده بار ترافیکی و ترانزیتی بر عهده این کریدور است.

محور «کرمانشاه-کامیاران» یکی از پرحادثه‌ترین نقاط جاده‌ای استان که تردد مسافران استان‌های شمال غرب کشور به سمت جنوب از این محور صورت می‌گیرد، با وجود حجم ترافیک بالا در این محور، این جاده دو طرفه و کم عرض است و این امر زمینه ساز بروز بالای تصادفات در این محور شده است.

با وجود ضرورت دو بانده کردن این محور پرتردد و حادثه خیز اما مسئولان استان هنوز نتوانسته اند نسبت به رفع مشکل این جاده مرگبار که هرساله تعداد زیادی از شهروندان را به کام مرگ می کشاند اقدام کنند.

ا

 

مرگ 54 نفر در این 24 کیلومتری مرگ‌آفرین

خردادماه امسال بود که سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اعلام کرد که جاده کرمانشاه به کامیاران پرخطرترین جاده استان است و سال گذشته 55 نفر و امسال نیز تعدادی دیگر را به کام مرگ کشاند.

به گفته وی، در حدود 24 کیلومتر از این جاده به علت عدم دوبانده بودن و عرض کم جاده متاسفانه در طول سال حوادث رانندگی زیادی به صورت تصادفات رخ به رخ صورت می گیرد.

سرهنگ حیدری افزود: اغلب تصادفات درمحوری به وقوع می افتد که تعریض آن به دولاین مجزا حدود 8 سال است به طول انجامیده است. تعللی که تنها در سال گذشته 55 نفر را به کام مرگ فرستاد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بیان داشت: با ادامه این روند انتظار می رود طی سال جاری نیز به طور میانگین ماهانه پنج نفر در این مقطع 24 کیلومتری جان خود را از دست بدهند.

سرهنگ حیدری همچنین از مسئولین خواست در تکمیل پروژه جداسازی مسیرهای رفت و برگشت محور کرمانشاه - کامیاران که 24 کیلومتر آن باقیمانده اهتمام لازم را به خرج دهند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند عوامل انسانی در وقوع حوادث جاده ای این محور عامل اصلی است، اما براساس آیین نامه طرح هندسی راه های ایران در طراحی راه ها باید از ایجاد موقعیت ها یا عوامل تحمیل کننده رفتار خطرناک به استفاده کنندگان اجتناب شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: متاسفانه در این محور رفتار پرخطر انحراف به چپ و تجاوز به چپ به منظور سبقت گرفتن بر رانندگانی که پشت سر وسایل نقلیه کندرو قرار می گیرند تحمیل می شود، این رانندگان مجبورند یک مدت طاقت فرسا و تحریک کننده را در حالت ملال آوری بمانند و برای رهایی از آن اقدام به گرقتن سبقت های مرگ آور می کنند.

ا

 

مناسب‌سازی راه‌هی موجود با اداره «راهداری» است

مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگر مرصاد اظهار داشت: مسئولیت نگهداری و مناسب سازی راه های موجود با اداره راهداری و احداث راه های جدید با راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه هفت بزرگراه جدید در سطح استان در حال احداث است اما برای تکمیل آنها با مشکلات مالی مواجه هستیم گفت: در این میان می توان به پروژه کرمانشاه –کامیاران که از طرف وزارتخانه انجام می شود اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: این پروژه به استان تفویض اختیار نشده اما دارای مشکل اعتباری است.

وی افزود: امسال ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر دیگر از پروژه کرمانشاه –کامیاران به صورت ۲ بانده و بزرگراهی تبدیل خواهد شد که مسئولان پیگیر حل مشکلات اعتباری آن هستند.

کارگاه پیمانکاری جده کامیاران زیر نظر «راه و شهرسازی» است

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای استان کرمانشاه نیز به خبرنگار مرصاد گفت: همچنین جاده کامیاران- کرمانشاه در محدوده کارگاهی پیمانکاران است و آنان نیز زیر نظر ساخت راه های وزارت راه و شهرسازی فعالیت دارند.

کرمی عنوان کرد: این پروژه با توجه به کمبود اعتبار پیشرفت خوبی ندارد، اما در راستای ایمن سازی تردد در محدوده کارگاهی آن پیگیری هایی به عمل آمده است.

وی افزود: درصدد هستیم کارفرما طرح بزرگراهی به میاندوآب را با انعقاد قرارداد مجزا و کار تابلو گذاری نقاط حادثه خیز را انجام دهد.

به گزارش مرصاد، معلوم نیست این 24 کیلومتری مرگ آفرین چند قربانی دیگر باید بگیرد تا مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعتبار آنرا تامین کنند.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در اهواز

دستگاه‌های مسئول دنباله جنایتکاران را تعقیب و به پنجه قضایی بسپارند

مرصادنیوز: در پی حادثه تروریستی امروز صبح در اهواز حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی با تسلیت به خانواده شهدای این حادثه تلخ و تأسفبار تأکید کردند: دستگاه‌های مسئول دنباله جنایتکاران را تعقیب و به پنجه قضایی بسپارند.

پربازدیدها