سرویس: اجتماعی کد خبر: 384464 22:53 - 1398/07/06

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

مافیای کنکور و مدارس آقازاده‌ها مشکلات اساسی نظام آموزشی هستند

مافیای کنکور و مدارس آقازاده‌ها مشکلات اساسی نظام آموزشی هستند

مرصادنیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مافیای کنکور و مدارس آقازاده‌ها را از مشکلات اساسی نظام آموزشی عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، احمد صفری عصر امروز شنبه در ششمین شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهارداشت: کرمانشاه با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد و یکی از کلان‌شهرهای کشور محسوب می‌شود نباید به لحاظ تحصیلی در محرومیت به سر ببرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ روستا مدرسه کانکسی داریم و انتظار است نسبت به عدالتی که در کشور حاکم است این عدالت نسبی در کرمانشاه هم برقرار باشد.

وی تصریح کرد: مافیای کنکور و همچنین مدارس خاصی که متعلق به آقازاده ها و افرادی از طبقه ثروتمندهاست مشکلات بزرگ نظام آموزشی هستند، لذا این تبعیض سبب شده کسانی که روستازاده هستند و توان مالی ندارند در مدارس غیرانتفاعی تحصیل کنند به نوعی سرخوردگی دچار شده اند و امیدواریم در این زمینه عدالت برقرار شود.

صفری گفت: بنیان هر کشور مترقی و متعالی وزارتخانه آموزش و پرورش است و اگر دولت با همه توانمندی و امکانات توانایی رقابت با چند مدرسه خاص و خصوصی را ندارد همچنین نتواند امکانات و عدالت آموزشی را در مرکز استان ها و شهرستان ها برقرار کند جای نگرانی است.

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: از مجموع ۳۴ مدرسه شبانه روزی در استان ۱۵ دبیرستان در مناطق مرزی فعال است که از این تعداد نیز ۶ مرکز دخترانه و ۹ مرکز پسرانه هستند که جهت نوسازی این مدارس به حمایت وزارت آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی خواستار اختصاص یارانه آموزشی به دانش آموزان مناطق مرزی، ایجاد هنرستان هایی با محوریت آمایش سرزمینی، تامین نیروی انسانی با جنسیت زن برای آموزش متوسطه مناطق مرزی و محروم استان و اختصاص اعتبار لازم برای توسعه طرح ایران مهارت در مدارس متوسطه اول شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم دخیل در توسعه پایدار بسط و گسترش فرصت های آموزشی برابر برای ساکنان مناطق مرزی است.

یزدان‌پناه افزود: در حال حاضر 3 هزار و 850 دانش آموز در هفت گروه معلولیتی در استان در حال دریافت خدمات آموزشی و توابخشی هستند اما با توجه به کمبود فضاهای آموزشی و توانبخشی در برخی از مناطق استان بویژه مناطق مرزی و محروم و نیز گروه های خاص معلولین اوتیسم و کم توان ذهنی مشکلاتی در استان وجود دارد.

وی همچنین کمبود فضای فرهنگی تربیتی(کتابخانه، اردوگاه و کانون) به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کمبود اعتبارات در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری جهت تبلیغ فرهنگ ایرانی اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و تلاش جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و وجود برخی مراکز تبلیغی اندیشه های افراطی در سطح منطقه را از محدودیت ها و چالش های فرهنگی آموزش و پرورش در مناطق مرزی عنوان کرد.

whatsapp
telegram
Facebook
Twitter
Email
کپی کردن لینک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها