کد مطلب: 390252
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۹:۵

کارشکنی ادارات در اجرای طرح جامع «پرویزخان»

بزرگترین طرح گمرک ایران در اغما

مرصادنیوز: بزرگترین طرح گمرک ایران در اغماست و ظاهرا کارشکنی ادارات در اجرای این طرح هم یکی از دلایل اصلی کنید این پروژه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، 10 ماه از کنگ زنی طرح جامع پرویزخان می‌گذرد؛ طرحی که قرار بود وضعیت نابه سامان یکی از بزرگترین پایانه‌های صادراتی کشور را ساماندهی کند.

به دلیل وسعت طرح قرار بود ساماندهی گمرک پرویزخان در دو فاز صورت گیرد، وسعت فاز اول حدود ۲۵ هکتار برآورد شده بود که یا هزینه 35 میلیارد تومان قرار بود طی 16 ماه به بهره‌برداری برسد.

این مرز رسمی با تردد روزانه به طور میانگین ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالا حجم بالایی از ترانزیت کالاهای صادراتی، تانکرهای سوختی، تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق را در اختیار دارد که ضرورت تسریع در اجرای این طرح را دوچندان کرده است.

وعده رییس کل گمرک ایران درباره این طرح چه بود؟

رئیس کل گمرک ایران در مراسم کلنگ‌زنی این طرح گفت: این طرح عملیاتی بزرگ در مرز مشترک دو کشور ایران و عراق وطی ۲ مرحله اجرا می‌شود.

مهدی میر اشرفی افزود: عملیات اجرایی مرحله نخست این طرح با بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از امروز توسط پیمانکار این طرح آغاز می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمام زیرساخت‌ها و نیاز‌های بلندمدت مرز پرویزخان پیش‌بینی می‌شود فاز نخست پروژه طی ۱۶ ماه به اتمام برسد و فازدوم تا سه سال دیگرتکمیل شود.

رئیس کل گمرک ایران گفت: این طرح عملیاتی بزرگ در مرز مشترک دو کشور ایران و عراق وطی ۲ مرحله اجرا می‌شود.

میراشرفی افزود: عملیات اجرایی مرحله نخست این طرح با بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از امروز توسط پیمانکار این طرح آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمام زیرساخت‌ها و نیاز‌های بلندمدت مرز پرویزخان پیش‌بینی می‌شود فاز نخست پروژه طی ۱۶ ماه به اتمام برسد و فازدوم تا سه سال دیگرتکمیل شود.

استاندار کرمانشاه: پیمانکار رانتی باید تعیین تکلیف شود

استاندار کرمانشاه از قصور معاون عمرانی خود در اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان انتقاد کرد وبا اشاره به پیشرفت ۷.۵ درصدی این پروژه اظهار داشت: پس از گذشت ۱۱ ماه این میزان پیشرفت اصلاً قابل قبول نیست.

وی افزود: سال گذشته یک ماه پس از کلنگ زنی طی بازدیدی که از این طرح داشتیم اعلام کردم پیمانکار این پروژه باید خلع ید شود چرا که توانایی انجام این کار را ندارد.

وی بیان داشت: البته در این کار و تعللی که پیش آمد شاید معاون عمرانی هم بی تأثیر نیست و این کوتاهی‌ها موجبات تأخیر این پروژه را رقم زده است.

بازوند خاطر نشان کرد: بارش باران و سرما و هر بهانه‌ای در این راستا نمی‌تواند توجیهی برای تأخیر در این پروژه باشد چرا که قصد و نیت ما کار جهادی است و نمی‌توانیم به این صورت کار کنیم و بعد بگوییم کار جهادی انجام دادیم.

مدیر ارشد استان گفت: بحث زیرساخت‌ها در صادرات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این شرایط سخت حاکم بر کشور نهایت تلاش خود را در این جهت به کار بگیریم.

بازوند قصور گمرک کشور را در این راستا بی تأثیر نداست و تاکید کرد: البته پیمانکاری که کار نمی‌کند و سر وقت حق و حقوق آن‌را پرداخت می‌کنند یک پیمانکار رانتی است که باید تکلیف آن روشن شود.

 

گمرک: بازطراحی پروژه زمان بر بود

خلیل حیدری، مدیرکل گمرک استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: متولی مستقیم اجرای پروژه طرح جامع گمرک پرویزخان شرکت توسعه و تجهیز گمرک ایران است و گمرک تنها در نقش بهره بردار است.

وی درباره علل تاخیر در اجرای پروژه مذکور، افزود: به دلیل ملاحظات استانی در نظر گرفته شده توسط مسئولان استان، تغییر در نقشه و بازطراحی در پروژه طرح جامع گمرک پرویزخان انجام شد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه بیان کرد: پیمانکار مربوطه به میزان اعتبار دریافت شده پروژه را به پیش برده است.

مسکن و شهرسازی همکاری نمی‌کند

حیدری با بیان اینکه پیمانکار پروژه مربوطه شرکت آباد بوم پارس است، گفت: هیچ سازمانی از جمله مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت دولتی برای صدور سند همراهی نمی کنند هر چند در جلسات چندین بار صحبت شده اما عملا همراهی نمی کنند. با گذشت سه سال اقدام برای صدور سند هنوز موفق به اخذ همه امضاها نشده ایم.

وی عنوان کرد: سازمان مدیریت ما را به سازمان مسکن و شهرسازی ارجاع داده و کارشناس این اداره خواستار آغاز مجدد کار پیگیری ها از سه سال پیش است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با بیان اینکه عدم صدور مجوز یکی دیگر از موانع است که بر روی نتایج حاصله اثرات منفی دارد، افزود: طی یک سال گذشته 300 غرفه کانکس مزاحم جابجا شده که کار بزرگی است و در این راستا شورای تامین شهرستان همکاری کردند.

حیدری گفت: پروژه مذکور طی یک ماه اخیر به سرعت پیش می رود اما باید دید در آینده چه اتفاقی می افتد.

وی با بیان اینکه از سازمان مدیریت دولتی استان، مسکن و شهرسازی و راهداری گلایه مند هستیم، خاطرنشان کرد: اداره راهداری یکسال اول به دلیل اینکه مخالف توسعه زیر ساخت ها بود مجوز را امضا نمی زد و اکنون راه جایگزین نمی دهد تا مردم تردد کنند در حال حاضر نیز مجبوریم از محوطه دوستان استفاده کنیم که آنها هم کمکی نکرده اند.

تنها کمتر از 4 ماه دیگر به سررسید وعده رییس کل گمرک ایران برای پایان فاز اول این طرح زمان باقی مانده و باید دید با این قصور و کوتاهی معاون امور عمرانی استاندار به اذعان مدیر ارشد استان در کنار کارشکنی ادارات سرانجام این طرح چه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

حمایت از تولید خوب است، اما برای خارجی‌ها!

شکستن کاشی ایرانی زیر پای «چینی‌ها» /کابوس ورشکستگی

مرصادنیوز: حمایت دولتی‌ها از سرمایه‌گذاری چینی‌ها و عدم توجه به تهدید این موضوع برای تولید داخلی تولیدکنندگان این حوزه را با کابوس ورشکستگی روبرو کرده است.

پربازدیدها