کد مطلب: 391711
یکشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۸:۱۹

اسراف یا پول‌های کثیف؟!

هزینه‌های میلیاردی در تبلیغات مجازی

مرصادنیوز: این روزها با داغ شدن تنور انتخابات در تبلیغات فضای مجازی هزینه‌های میلیاردی خرج می‌شود که با هیچ قاعده سود و فایده‌ای همخوان نبوده و معلوم نیست از کجا آمده و چه نظارتی بر آنها می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، «اد بزن، پول بگیر»؛ این شگرد سوپرگروه‌های انتخاباتی اپلیکیشن‌های مجازی است که با هزینه‌های گزاف در حال عضوگیری هستند و در کنار کمپین‌های ریز و درشت حمایت از کاندیداهای ورود به مجلس یازدهم و به صورت چراغ خاموش‌ فعالیت می‌کنند.

گردانندگان این گروه‌ها اعلام می‌کنند که تمام هزینه‌ها و واریزی‌های این گروه ها از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدهاست؛ شعار برخی از آنها این است که چرا مردم از هزینه‌های انتخابات سهم نداشته باشند و چرا به جای واسطه ها این سهم را مستقیما به مردم ندهیم.

همچنین آنها شما را دعوت می‌کنند تا مخاطبان خود را به این گروه ها اضافه کنید و بابت این دعوت و به اصطلاح اد کردن هزینه های گزافی هم پرداخت می‌کنند.

مثلا این گروه بابت اد کردن هر نفر 10 هزار تومان پرداخت می کند و با 199596 نفر عضوی که دارد باید یک میلیارد و 995 میلیون تومان پرداخت کرده باشد!

ا

 

اما با یک حساب سرانگشتی در می‌یابید که این هزینه‌ها با سرمایه حدود 400 تا 500 میلیون تومانی 4 ساله که یک نماینده مجلس کسب می‌کند آن هم در صورتی که هیچ خرج دیگری نداشته باشد و کل حقوقش را پس‌انداز کند، منافات دارد.

اصلا معلوم نیست این نمایندگان بر اساس کدام قاعده سود و فایده وارد چنین معامله‌ای می‌شوند و تهمت‌‌ها را به جان می‌خرند.

شاید بگویید انتخابات هزینه دارد، اما واقعا این هزینه‌ها با چه نظارتی وارد پروسه انتخابات می شوند؟!

نماینده ای که حاضر می‌شود چنین هزینه گزافی بابت تبلیغات بپردازد، با چه نیتی می خواهد وارد مجلس شود؟!

از چه محلی این پول را به دست آورده و چطور می‌خواهد این میزان هزینه را بعدا جبران کند؟!

مجهولات مطروحه قاعدتا با دودوتا چهارتای معمولی قابل محاسبه نیست و پای روابط و منافع یک عده خاص را به میان می کشد.

این هزینه‌های میلیاردی قاعدتا نماینده را وامدار لابی قدرت و ثروت کرده و به جای وکیل مردم بودن به خواسته‌های آنها را برآورده می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیرا با کلیات طرح شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی موافقت کردند و باید دید آیا به این دوره می رسد یا نه؟

اما به هر حال مدعی‌العموم هم می تواند به این موضوع ورود کند و انتظار می‌رود که حضور جدی‌تری نسبت به هشدارهای روتین داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

اصرار تیم اقتصادی کرمانشاه بر یک تصمیم غلط

سازمان بازرسی پیگیر کارخانه کاشی چینی ها

مرصادنیوز: با وجود اصرار تیم اقتصادی کرمانشاه بر تصمیم غلط احداث کارخانه کاشی توسط چینی ها، مسئولان سازمان بازرسی استان در حال پیگیری موضوع هستند.

پربازدیدها