سرویس: سیاسی کد خبر: 391711 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳

اسراف یا پول‌های کثیف؟!

هزینه‌های میلیاردی در تبلیغات مجازی

مرصادنیوز: این روزها با داغ شدن تنور انتخابات در تبلیغات فضای مجازی هزینه‌های میلیاردی خرج می‌شود که با هیچ قاعده سود و فایده‌ای همخوان نبوده و معلوم نیست از کجا آمده و چه نظارتی بر آنها می‌شود.

هزینه‌های میلیاردی در تبلیغات مجازی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، «اد بزن، پول بگیر»؛ این شگرد سوپرگروه‌های انتخاباتی اپلیکیشن‌های مجازی است که با هزینه‌های گزاف در حال عضوگیری هستند و در کنار کمپین‌های ریز و درشت حمایت از کاندیداهای ورود به مجلس یازدهم و به صورت چراغ خاموش‌ فعالیت می‌کنند.

گردانندگان این گروه‌ها اعلام می‌کنند که تمام هزینه‌ها و واریزی‌های این گروه ها از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدهاست؛ شعار برخی از آنها این است که چرا مردم از هزینه‌های انتخابات سهم نداشته باشند و چرا به جای واسطه ها این سهم را مستقیما به مردم ندهیم.

همچنین آنها شما را دعوت می‌کنند تا مخاطبان خود را به این گروه ها اضافه کنید و بابت این دعوت و به اصطلاح اد کردن هزینه های گزافی هم پرداخت می‌کنند.

مثلا این گروه بابت اد کردن هر نفر 10 هزار تومان پرداخت می کند و با 199596 نفر عضوی که دارد باید یک میلیارد و 995 میلیون تومان پرداخت کرده باشد!

ا

 

اما با یک حساب سرانگشتی در می‌یابید که این هزینه‌ها با سرمایه حدود 400 تا 500 میلیون تومانی 4 ساله که یک نماینده مجلس کسب می‌کند آن هم در صورتی که هیچ خرج دیگری نداشته باشد و کل حقوقش را پس‌انداز کند، منافات دارد.

اصلا معلوم نیست این نمایندگان بر اساس کدام قاعده سود و فایده وارد چنین معامله‌ای می‌شوند و تهمت‌‌ها را به جان می‌خرند.

شاید بگویید انتخابات هزینه دارد، اما واقعا این هزینه‌ها با چه نظارتی وارد پروسه انتخابات می شوند؟!

نماینده ای که حاضر می‌شود چنین هزینه گزافی بابت تبلیغات بپردازد، با چه نیتی می خواهد وارد مجلس شود؟!

از چه محلی این پول را به دست آورده و چطور می‌خواهد این میزان هزینه را بعدا جبران کند؟!

مجهولات مطروحه قاعدتا با دودوتا