سرویس: سیاسی کد خبر: 406176 10:56 - 1399/12/14

یادداشت: سیروس صدیقی

بازار داغ تبلیغات انتخاباتی شورای شهر در فضای مجازی

بازار داغ تبلیغات انتخاباتی شورای شهر در فضای مجازی

مرصاد نیوز: در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بازار تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی داغ شده است و این دنیای افسارگسیخته بر دنیای واقعی بیرونی تاثیرات بسیاری خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از بازی دراز، سیروس صدیقی* در یادداشتی نوشت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا یکی از انتخابات مهیج و پرشور در شهرستان سرپل ذهاب است که هرچهار سال یکبار جنب و جوش بسیاری را در شهر ایجاد می کند.

این انتخابات که بصورت محلی و با حضور نامزدهای بسیار از قومیت های مختلف برگزار می شود از حرارت و شور بسیار بالایی برخوردار است و از اعلام آمادگی و شروع نام نویسی نامزدها تب آن در شهرستان بالا می گیرد.

تبلیغات این انتخابات خیلی سریعتر از وقت معمول آن در فضای مجازی آغاز می شود و هر کدام از نامزدهای انتخاباتی با راه اندازی پیج های مخصوص و گروه و کانال ها در شبکه های اجتماعی به دنبال یارگیری از بین مردم خصوصا قشر جوان هستند تا بتوانند یکی از کرسی های  شورای شهر را تصاحب کنند.

فضای مجازی یک امکان بسیار مهم و تاثیر گذار در بخش رسانه و آگاهی دادن به جامعه است که باید گردانندگان آن به قوانین اخلاقی و رسالت کاری خود در حوزه اطلاع رسانی و خبررسانی و بصیرت بخشی به جامعه پایبند باشند و نباید با بازیچه شدن دست برخی از فرصت طلبان در انتخابات به شعور مردم توهین کنند.

متاسفانه در سال های اخیر مشاهده شده است که برخی به جای آگاهی بخشی درست به جامعه مطالب زرد و مبتذل را به سفارش افرادی که سودای مسئولیت خطیر شورای شهر را در سر دارند به جامعه تزریق می کنند که علاوه بر انجام بی اخلاقی های رسانه ای به شعور مردم نیز توهین می کنند.

رسانه رکن چهارم دموکراسی است که رسالت آن انجام تحلیلی جامع و بی طرفانه با در نظر گرفتن شاخص های مشخص از یک نامزد اصلح برای تصاحب کرسی شورای شهر است تا در آرای مردم برای انتخاب فرد اصلح کمک کند ولی بی اخلاقی برخی به ظاهر رسانه ای ها  که رسانه را نه امکانی برای افزایش بصیرت و آگاهی جامعه بلکه وسیله ای برای کسب درآمد آن هم از راه توهین به شعور مردم می دانند.

تاثیر فضای مجازی بر آراء قشر خاکستری جامعه بسیار زیاد می باشد و متاسفانه برخی از مردم اصلح بودن نامزد انتخاباتی را در تصاحب بیشتر او از فضای مجازی می بینند و می پندارند که هرچه فضای مجازی بیشتر در اختیار یک فرد بوده و هرچه رسانه های بیشتری بر یک فرد مانور دهند آن فرد مقبول تر و اصلح تر می باشد.

متاسفانه جامعه هرچقدر بلوغ فکری آن زیاد باشد بازهم عده ای هستند که تحت تاثیر فضای مجازی و موج های فیک انتخاباتی قرار میگیرند و آرای خود را براساس این تبلیغات مجازی به داخل صندوقهای اخذ رای می اندازند.

نخبگان و خواص جامعه در این دنیای افسار گسیخته فضای مجازی نقش بسیار مهمی دارند که با بصیرت بخشی به جامعه مردم را از آماج موج های فیک رسانه ای فضای مجازی در انتخابات نجات داده و از تأثیرگذاری فضای مجازی بر مردم و آرای انتخاباتی آنها کاهش دهند.

نامزدهای انتخاباتی اصلح و شایسته کسانی هستند که بازیچه این فضای مخرب و شانتاژهای رسانه ای فضای مجازی نشده و به شعور مردم توهین نمی کنند ولی کسانی که به سراغ این فضا برای تأثیرگذاری بر مردم می روند و تفاوت شانتاژ را با تبلیغات سالم نمی دانند شایسته تصاحب کرسی شورای شهر و رسیدن به این مسئولیت خطیر را ندارند و مردم خوب می دانند کسی که با خرج اسکناس یک هیبت دروغین برای خود در فضای مجازی می سازد لیاقت و شایستگی به دست گرفتن سرنوشت شهر و شهروندان برای مدت چهار سال را ندارد.

شهرستان سرپل ذهاب بعد از زلزله مخرب سال ۱۳۹۶ و دوران بازسازی آن که هنوز کامل نشده در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می گیرد و نیازمند یک شورای شهر متخصص و دلسوز، توانا و امین است کسانی که مدیریتی جهادی، انقلابی و بسیجی وار داشته و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و بتوانند رفاه شهروندان را فراهم کنند.

*فعال رسانه

whatsapp
telegram
Facebook
Twitter
Email
کپی کردن لینک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها