سرویس: سیاسی کد خبر: 413120 20:01 - 1400/06/12

پاسخی به مصاحبه فرماندار کرمانشاه با مرصاد

پاسخی به مصاحبه فرماندار کرمانشاه با مرصاد

مرصاد نیوز: محمدامین بهرامی به مصاحبه منتشر شده ای از فرماندار کرمانشاه با مرصادنیوز با موضوع قصور مسئولان امر درباره وضعیت فعلی شورای شهر کرمانشاه واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، محمدامین بهرامی کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به مصاحبه فرماندار کرمانشاه با موضوع قصور مسئولان امر درباره وضعیت فعلی شورای شهر در یادداشتی نوشت:

1- در خصوص آقای رنجبر وظیفه ی خود می دانم این نکته را عرض کنم که در جریان انتخابات شورای شهر که بیش از سه ماه روند ثبت نام و مسائل بعدی آن به طول انجامید  با آرامش و پیگیری کارها را پیگیری نمود و در این زمینه زحمت فراوانی را متحمل شد. آنچه من از ایشان دیده ام و بارها عرض کرده ام پیگیری و صبر بوده است. به عنوان یک عضو هیات نظارت بر مبنای اخلاقی باید این نکته را در ابتدا متذکر شوم.

اما ایشان زیرمجموعه ی استانداری است و طبیعتا بسیاری از انتقادات به عملکرد جناب رنجبر، به دلیل فشارها و درخواست هایی بوده که با شناختی که از ایشان هست نظر شخص شان نبوده و از سوی کسان دیگری تحمیل می شده است. از جمله در همین انتخابات شورا از ابتدا اتفاقاتی افتاد که از بیان آنها می گذرم.  برخی انتقادها از ایشان در مصاحبه ی اینجانب، به دلیل همین مساله بوده است.

اضافه کنم که در مصاحبه، ایشان بعضا نکاتی بدیهی را بیان کرده که به گونه ای بیان شده که گویا اینجانب از آن بی اطلاع هستم که از بحث راجع به آنها می گذرم.

2- در خصوص مصاحبه ی قبل و این نوشته هم مجددا عرض کنم که نه تنها این شورا جای هیچ دفاعی ندارد بلکه در طول سالیان کرمانشاه را به عقب زده است. همیشه ی ماجرا این بوده که اقلیت و اکثریتی شکل گرفته و الان هم این است و آنچه بدیهی است آن است که این اختلاف اکثریت و اقلیت به تعبیر امام خمینی (ره) هیچ یک برای خدا نبوده و نیست.

سطح شورای شهر کرمانشاه همیشه این بوده که به مرحله ی نقد هم نمی رسد. زیرا نقد زمانی معنا دارد که بخواهیم خوب ها به حد قابل توجهی باشد و بد را از آن سوا کنیم اما متاسفانه آنچه در شورا فراوان بوده ضعف و اشتباه و آنچه کمیاب بوده اقدام سنجیده است. این شورا به دلیل مسایل مختلفی که همگان می دانند نه در سطح یک کلانشهر بلکه در حد روستا نیز برنامه ریزی نداشته است و اینکه در بیش از دو دهه شهر کرمانشاه همان آقایی است که بوده!!! بخش زیادی از آن از برکات همین شوراست. انشاالله جریان انقلابی در آینده بتواند این زخم را التیام بخشد.اما اینکه در خصوص شورا اینجانب کمتر گفته و می گوید به این دلیل و البته این است  که تصمیم هیات حل اختلاف قطعا به دلایلی که در ذیل می آید تصمیم بهتری نبوده است اگر مخرب تر نباشد!

3- همچنانکه آقای رنجبر  در مصاحبه آورده ماجرای سلب عضویت صرفا مخصوص کرمانشاه نبوده است و در چندین شهر اتفاق افتاده است. برخی از شهرها کار تمام شده و تکلیف افراد معلوم گشته و برخی شهرها هم مثل کرمانشاه هنوز ماجرا ادامه دارد. اما از نظر آقای رنجبر بزرگوار و شاید به تبعیت از استانداری، ما همیشه باید خودمان را با شاگرد تنبلهای کشور مقایسه کنیم و بگوییم بله خدارا شکر وضع دو شهر کوچک از ما بدتر است پس ناراحتی ندارد!!!

در این سالیان و در 8 سال گذشته هم همین بوده و همیشه استان کرمانشاه باید خودش را در پایین جدول بیکاری و تورم و ... ببینید و اگر مثلا از رتبه ی 31 به رتبه ی 30 رسیدیم مسولان استان بر طبل شادانه کوبیدند که بله چنین و چنان شد و یک استان از ما بدبخت تر هم هست! و توقع داشتند با این ذهنیت، وضع استان هم گلستان شود!

وقتی ملاک و مبنایی برای مقایسه نیست و فقط این جمله که " از ما بدبخت تر هم هست و از ما عقب مانده تر هم هست " در ذهن مسولان استان شکل گرفته توقع چه پیشرفتی باید داشت؟

عجیب نیست که فرماندار محترم و زحمت کش کرمانشاه  تامل نفرموده که کلانشهر با بیش از 4 هزار نفر کارمند شهرداری با شهری که کلا 5 هزار نفر جمعیت دارد فرق دارد و نباید این دو با هم مقایسه شوند ؟

4- شورای تامین استان ، یک ماه فرصت داده تا آن دو عضو تعیین تکلیف شوند اما آیا امکان آن نبود که یک هفته فرصت داده شود؟ چطور در برخی استان ها بعد از حدود یک هفته کار جمع شده است؟ جناب رنجبر بگونه ای فرموده که گویا شورای امنیت کشور حکم کرده است که حداقل یک ماه باید فرصت داده شود در حالیکه خود ایشان می داند که اینگونه نیست. ضمن احترام به اعضای شورای تامین، اگر نظر هریک از بزرگواران این بوده که شورا با 9 نفر شروع شود این نظر قابل نقد است و مثلا اگر با 11 نفر و دو عضو علی البدل شروع میشد و در نهایت هر دو عضو سلب عضویت شده، باز می گشتند و علی البدل ها خارج می شدند اتفاق خاصی می افتاد؟

5- در نامه ی هیات حل اختلاف و مهلت 48 ساعته به شورا، بحثی در خصوص تعیین هیات رییسه که اتفاقا محل دعوای اعضای شوراست وجود نداشته است و صرفا بحث تعیین سرپرست شهرداری بوده است. اشکالی که به اقای رنجبر وارد شده بود از این ناحیه بود که چرا  ایشان که واقعا در این زمینه زحمت فراوانی کشیده در جلسه ای که اولتیماتوم به شورا داده شده حضور نیافته است؟ البته نمیخواهم اشکالات ماجرا را صرفا به عدم حضور آقای رنجبر تقلیل دهم  که بگویم اگر ایشان می رفت مشکلات حل می شد. اما طبیعتا جلسه ای که با اولتیماتوم تشکیل شده  مهمتر از بقیه ی جلسات بوده است و البته اگر در این جلسه مطابق نامه ی هیات حل اختلاف عمل می شد شاید قدری مسایل کمتر می شد.

برای حکم سرپرست شاید می شد به امضای هر 9 نفر اکتفا کرد و طبیعتا امضای رییس شورا از باب راحت تر شدن کار است وگرنه اگر هر 9 نفر امضا کنند قطعا ارزش آن کمتر از امضای رییس نخواهد بود زیرا هرکس هم که به عنوان رییس انتخاب می شد جزو این نفر بود.

6- در خصوص حکم هیات حل اختلاف حرف بسیار است و این حکم مایه ی حیرت است. مبنای این حکم چیست؟ نباید انکار کرد که در این خصوص تلاش هایی صورت گرفته است اما آیا این حکم، اختلاف را حل کرده است؟ اصلا مبنای تعلیق 45 روزه چیست؟ در این 45 روز قرار است چه اتفاقی بیفتد؟  آیا این برای اولین بار است که در شورای شهر اختلاف پیش آمده است؟ هنوز یک ماه از معارفه ی اعضا نگذشته است این تعجیل برای چیست؟ آیا کرمانشاه در رده بندی کیفیت زندگی در کنار وین و زوریخ و ونکوور قرار گرفته است که هیات حل اختلاف بخواهد برای 20 روز مساله در شورای شهر  به تکاپو بیفتد و  این شورا را تعلیق کند؟ و  با این تعلیق چه کرده است؟ بعید است که ایشان رد کند که این تعجیل غیرطبیعی است!

7- اصل ماجرا  اینجاست و گله از برخی از اعضای محترم هیات حل اختلاف از این موضوع است. با تعلیق شورای شهر می خواهند استاندار را بر شهرداری هم حاکم نمایند؟ هر کس نداند این عزیزان می دانند وضع بسیاری از منصوبین ایشان چگونه شده است. بجای اینکه ایشان استیضاح شود که چرا نظارت درستی بر عملکرد برخی  معاونین و مدیران کل و فرمانداران نداشته است باید کلید شهرداری هم در اختیار ایشان قرار گیرد؟

اگر عملکرد استاندار، درخشان بود اگر انتصاباتی مایه ی چشم روشنی کرمانشاه و اعتلای استان در این چند ساله داشت همه ی مردم از جان و دل می خواهند با انحلال شورا کار بدست کاردانی بیفتد که به صد نفر جوابگو نباشد اما الان وضع اینگونه است؟

اگر این استان، قوامی داشت اگر جریان مطالبه گری صحیحی شکل گرفته بود اگر رسانه هایی مطالبه گر داشت که بدنبال منفعت استان و کرمانشاه بودند نه اینکه خودشان بازیگر تئاتر دیگران باشند باید استاندار محترم اکنون در جایگاه استیضاح بود که چرا در بازه ی کوتاهی بسیاری از منصوبین با فشار نهادهای نظارتی مجبور شدند کنار بروند و برخی دیگر برای حفظ آبرو و با خواهش چند وقتی مانده اند؟ در دوره ی کدام استاندار اینگونه بوده و اوضاع به این وضع رسیده است؟

اصلا استانداری چه جایگاه متعالی تر و ارزشمندتری نسبت به شورا داشته است که هیات حل اختلاف بخواهد شهرداری را هم به آن بسپارد؟ چه اتفاقی در شورا افتاده که دراین  استانداری و زیرمجموعه ی آن نیفتاده است؟

این خواسته ی جریان انقلابی استان از مسولان انقلابی از جمله رییس کل محترم دادگستری و دادستان محترم است که این مسایل را ببینند. کرمانشاه برخلاف  ادعای عزیزان استانداری ، نه زوریخ است نه وین. با این یک ماه هم از عرش به فرش نمی رسد. اگر قرار است فکری به حال شورای شهر بشود که حتما باید بشود حداقل چون گذشته  چند وقتی مهلتی داده شود اگر کار به سرانجام نرسید پس از حضور استانداری فسادستیز و توانمند تصمیمات لازم گرفته شود.

این مطالبه ی طیف وسیعی از جریان انقلابی کرمانشاه است که حقیر به عنوان عضو کوچک این مجموعه عرض نمودم و بحول و قوه ی الهی این طلیعه ی مطالبه گری جریان انقلابی استان است و جریان انقلابی کرمانشاه در ادامه در همه ی حوزه ها و از جمله در شورا و در دولت آقای رییسی و استاندار بعدی اجازه نخواهد داد که ادارات استان از جمله استانداری تبدیل به روابط عمومی شود!!! و بجای کار موثر و مفید گزارش زیبا تولید کنند و  با گزارش سازی ، استان در جای خود در حالت درجا زدن باشد و در ذهن مردم کم توقع و زجر کشیده ی استان طوری بازنمایی شود که گویا در حال شکافتن سقف آسمان پیشرفت است!

whatsapp
telegram
Facebook
Twitter
Email
کپی کردن لینک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها