
یادداشت؛
صدای مردم در آینه پاسخگویی مسئولان
در روزگاری که رسانههای مجازی صدای مردم را به گوش مسئولان میرسانند، بیتوجهی برخی مدیران به مطالبات مردمی، نشانهای نگرانکننده از فاصله میان گفتار و عمل در عرصه خدمترسانی است.
به گزارش شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ وجود دغدغه رشد و توسعه منطقه و شهرستان در بین اصحاب رسانه و خبرنگاران یک دغدغه مشترک است. چنانچه رسانهها در فضای مجازی پل ارتباطی قوی بین مردم و دستاندرکاران نظام هستند.
وظیفه خطیر انعکاس مشکلات مردم از سوی اصحاب رسانه در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر با وسیله و ابزار امروزی در فضای مجازی است. رسانهها میتوانند مشکلات مردم را به گوش مدیران برسانند و آنان باید نسبت به مردم پاسخگو باشند.
پاسخگویی در برابر مردم اندوخته و کارنامه بسیار خوبی برای مسئولان محسوب میشود امید آنکه با فضایی که رسانهها با بیان نقاط ضعف و قوت مدیران ایجاد میکنند بتوانند اقدامات موثری در اصلاح رفتار مسؤلان در عمل به گفتارشان ایجاد کنند.
شنیدن حرف مردم به عنوان کارفرمای مدیران در تصمیمگیریها بسیار مهم ارزیابی میشود. رسانههای مجازی یکی از ابزارهای ارتباطی مردم هستند و با اقدامات کارشناسی و شناسایی مشکلات میتوانند مدیران را در خدمترسانی بیشتر به مردم کمک کنند.
اگر بخواهیم به وضعیت مطلوبی برسیم باید در مسیر خواست مردم حرکت کنیم و در این مسیر نقش رسانهها بسیار حائز اهمیت است.
اگر افکار عمومی در رسیدن به توسعه پایدار همراه نباشد قطعاً به نتیجه نخواهیم رسید.
در جهتدهی افکار عمومی و فرهنگسازی، اصحاب رسانه و خبرنگاران بسیار تأثیرگذار هستند. یک هدف مشترک و زبان واحد موفقیت را در پی دارد. هممسیر شدن با یکدیگر با تبادل نظر محقق میشود و میتوان از ظرفیتها و نعمتهای الهی بسیار زیاد موجود در شهرستان کنگاور برای توسعه هر چه بیشتر آن استفاده کرد.
برخی رسانههای مجازی که مدیران آنها بدون هیچگونه چشمداشتی وقت گرانبهای خویش را صرف امور خیر در رفع مشکلات مردم میکنند ازعدم پاسخگویی بعضی مدیران گلایه دارند در صورتی که وظیفه همه مسئولان پاسخگویی به رسانههاست که پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.
مهمترین وسیله ارتباطی در بین آحاد مردم در اقصی نقاط کشور همین تلفنهای همراه است که اکثر مردم دارا هستند.
متاسفانه چندی است که جدیداً حال و هوای خدمت مسئولان با گذشته خیلی تغییر یافته است و تناقضات فاحش بین حرف و عمل مسئولین پاییندستی کاملاً ملموس و مشهود است و برخی فقط میخواهند با خبرسازی رسانهای فعالیت خود را با زوایای عکسشان نشان دهند و از طرفی وقتی پیامهای شهروندان را برای رسیدگی و پاسخگویی به خصوصی آنها ارسال میکنیم هیچ اعتنایی نمیکنند و دریغ از پاسخگویی.
ولی افسوس این چنین مسئولانی که پاسخگوی مردم در فضای مجازی نیستند خیالشان راحت است که حداقل تا چند سالی بر صندلی ریاست جلوس دارند و میتوانند هر طور که راحتتر هستند رفتار کنند و به افکار و دغدغه و مشکلات مردم وقعی ننهند.
مسئولان محترم، باید فضای مجازی را یک فرصت تلقی کنند و از این فرصت که شناخت مسائل را برای مسئولان تسهیل کرده است به خوبی استفاده کنند و پاسخگوی مسائل مطرحشده باشند. مردم مخاطب و جامعه، هدف مدیران هستند.
نویسنده: مرتضی رادمهر؛ فعال رسانهای
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!