دانشآموز نخبه کرمانشاهی:
فرزندان ایران مسیر یادگیری را متوقف نکنند
یک نوجوان نخبه کرمانشاهی با اشاره به نقش خانواده در موفقیتهای علمی خود، گفت: به دانشآموزان توصیه میکنم که یادگیری را هیچگاه متوقف نکنند و با انگیزه، پشتکار و ایمان راه علم را ادامه دهند.
امیرحسین آهی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: دانشآموز پایه دهم رشته ریاضی در مدرسه نمونه دولتی زندهیاد مصطفی پروینی مشغول به تحصیل هستم؛ تاکنون موفق شدهام بهعنوان پژوهشگر برتر کشور انتخاب شوم، جایزه البرز که به نوبل ایرانی مشهور است را کسب کنم و در جشنواره خوارزمی مقامهای اول و سوم کشوری را به دست آورم.
وی افزود: در حوزههای مختلفی همچون هوش مصنوعی، سلولهای بنیادی، تولید پلیمرهای تقویتکننده بتن و فیزیک کوانتوم نظری تحقیق کردهام و تاکنون بیش از چهار نظریه در حوزه فیزیک کوانتوم ارائه دادهام. از دوران کودکی در حوزه رباتیک فعال بودهام و دورههای هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف را با نمرات ۹۰ و ۹۵ پشت سر گذاشتهام.
این دانشآموز نخبه کرمانشاهی درباره کتابهای منتشرشده خود نیز گفت: تاکنون دو کتاب تألیف کردهام. اولین کتابم با نام «حجاب آینه» شامل پنج داستان کوتاه درباره دغدغههای نوجوانان است که در آن به موضوعاتی همچون کودکان کار پرداختهام. کتاب دومم «قلب بهار» نیز داستانی علمی با محوریت نقش سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای قلبی و سرگذشت یک پزشک محقق است.
وی با اشاره به پروژههای علمی خود تصریح کرد: تاکنون با چند مجموعه علمی و دانشگاهی همکاری داشتهام، از جمله ساخت نانودارویی با استفاده از عصاره گیاه خارخاسک که برای درمان بیماریهای کلیوی طراحی شده و میتواند بدون عوارض جانبی، کلیه را بهصورت هدفمند درمان کند.
این نوجوان نخبه کرمانشاهی درباره آغاز مسیر علمیاش گفت: از چهار سالگی شعر میگفتم و در ۶ سالگی اولین رباتم را ساختم. در ۹ سالگی نخستین مقام کشوریام را کسب کردم. همچنین دیپلم زبان انگلیسی خود را از کشور گرجستان دریافت کردهام. از همان سالها میدانستم که پژوهش و نوآوری مسیر اصلی زندگی من خواهد بود.
وی نقش خانواده را در موفقیتهای علمی خود بسیار مؤثر دانست و افزود: پدر و مادرم با استعدادیابی دقیق و حمایتهای معنوی و علمی، باعث شدند تا مسیر واقعی خود را پیدا کنم. بسیاری از علوم را از پدرم آموختم و در حوزه ادبیات و نویسندگی از مادرم الهام گرفتم.
آهی در پایان خطاب به دانشآموزان همسن و سالش گفت: فضای مجازی مانند یک چاقوست و میتواند هم مفید باشد و هم مضر. اگر افراد از آن برای یادگیری، تحقیق و رشد علمی استفاده کنند، بسیار کارآمد است؛ اما در صورت بیهدفی، میتواند باعث اتلاف وقت و اعتیاد شود. به همنسلهایم توصیه میکنم که یادگیری را هیچگاه متوقف نکنند و با انگیزه، پشتکار و ایمان راه علم را ادامه دهند.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!