حالت تاریک
یکشنبه, 07 اردیبهشت 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه اطلاع رسانی مرصاد هستید؟
وضعیت آموزش دیجیتال در ثلاث باباجانی بحرانی است
صرفاً جهت اطلاع؛

وضعیت آموزش دیجیتال در ثلاث باباجانی بحرانی است

صرفاً برای اطلاع متولیان امر غفلت‌زده باید بگوییم که وضعیت ارائه آموزش‌های دیجیتال در شهرستان محروم ثلاث باباجانی بحرانی است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر، از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در حوزه آموزشی است. این شهرستان با کمبود جدی در زمینه امکانات آموزشی و هوشمندسازی مدارس مواجه است که این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای آینده آموزشی و توسعه پایدار آن باشد. 

بر اساس گزارش‌های میدانی و اظهارات والدین و دانش‌آموزان، بسیاری از مدارس شهرستان ثلاث باباجانی از حداقل امکانات آموزشی و تجهیزات هوشمند بهره‌مند نیستند. این در حالی است که آموزش و پرورش به عنوان یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه هر جامعه‌ای، نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و پیشرفت دارد. 

رنج دانش‌آموزان ثلاثی از نبود امکانات آموزش دیجیتال 

عارف محمودیان یکی از والدین دانش‌آموزان در مدرسه‌ای واقع در شهرستان ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کمبود امکانات آموزشی در این شهرستان به وضوح قابل مشاهده است؛ تخریبی بودن برخی از مدارس، کمبود فضای آموزشی نسبت به جمعیت دانش‌آموزی، فرسوده بودن تجهیزات آموزشی و نبود زیرساخت‌های مناسب برای ارائه آموزش‌های نوین از جمله مشکلات این حوزه هستند.

رنج دانش‌آموزان ثلاثی از نبود امکانات آموزش دیجیتال 

عارف محمودیان یکی از والدین دانش‌آموزان در مدرسه‌ای واقع در شهرستان ثلاث باباجانی  در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کمبود امکانات آموزشی در این شهرستان به وضوح قابل مشاهده است؛ تخریبی بودن برخی از مدارس، کمبود فضای آموزشی نسبت به جمعیت دانش‌آموزی، فرسوده بودن تجهیزات آموزشی و نبود زیرساخت‌های مناسب برای ارائه آموزش‌های نوین از جمله مشکلات این حوزه هستند.

نبود اینترنت پرسرعت در مناطق چالشی جدی برای ثلاثی‌ها

سارا هدایت یک شهروند اهل ثلاث باباجانی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: نبود اینترنت پرسرعت و قابل اطمینان در بسیاری از مناطق این شهرستان، موجب شده تا فرآیند آموزش مجازی به ویژه در دوران کرونا، با چالش‌های جدی مواجه شود.

وی افزود: همچنین، عدم دسترسی به منابع آموزشی آنلاین و محدود بودن دسترسی به ابزارهای دیجیتال پیشرفته، سبب محرومیت دانش‌آموزان این منطقه از بهره‌مندی کامل از آموزش‌های الکترونیکی شده است.

علیرغم تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت آموزشی در شهرستان ثلاث باباجانی، همچنان این شهرستان با چالش‌های زیادی در این زمینه مواجه است. این شهرستان نیازمند توجه ویژه و تخصیص منابع لازم برای برطرف کردن این کمبودها هستند.

ضروری است که برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملیاتی برای بهبود زیرساخت‌های آموزشی، تجهیز مدارس به امکانات هوشمند و تقویت زیرساخت‌های اینترنت در این منطقه در دستور کار قرار گیرد. این اقدامات می‌تواند گام مؤثری در راستای عدالت آموزشی و فراهم کردن شرایط برابر برای دانش‌آموزان این منطقه و زمینه‌سازی برای توسعه پایدار باشد.

 

اینترنت در مدارس شهری ثلاث‌ باباجانی هیچ مشکلی ندارد

سعید علی‌مرادی رئیس اداره مخابرات شهرستان ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اینترنت در مدارس شهری هیچ مشکلی ندارد و تمامی این مدارس از وای‌فای برخوردار هستند.

وی افزود: وضعیت اینترنت در مدارس روستایی کمی متفاوت است. اگر مدارس روستایی دسترسی به آنتن موبایل داشته باشند، دانش‌آموزان می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه خود به اینترنت دسترسی پیدا کنند و مشکلی در این زمینه نیست.

به گفته علی‌مرادی برخی از سایت‌ها هنوز از فناوری 4G برخوردار نیستند. اما با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت کشور و با همکاری مدیرعامل مخابرات استان قرار است این مشکل به زودی حل شود.

رفع مشکل اینترنت پایدار در ثلاث باباجانی 

رئيس اداره مخابرات شهرستان ثلاث باباجانی همچنین از برنامه‌ریزی برای دسترسی به فیبر مستقیم در منازل خبر داد و گفت: قرار است این طرح در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود، به زودی این طرح شروع می‌شود و کم‌کم کابل‌های مسی حذف و فیبر جایگزین خواهد شد.

وی افزود: این طرح می‌تواند تحول بزرگی در زمینه دسترسی به اینترنت در منازل ایجاد کند و امکانات بیشتری را برای کاربران فراهم آورد. با اجرایی شدن این طرح، کاربران می‌توانند از سرعت و کیفیت بالاتری در دسترسی به اینترنت برخوردار شوند.

علی‌مرادی خاطرنشان کرد: وضعیت اینترنت در مدارس شهری مطلوب است، اما در مدارس روستایی و منازل، نیاز به توسعه و بهبود وجود دارد. با اجرایی شدن طرح‌های در دست برنامه‌ریزی، می‌توان امیدوار بود که وضعیت اینترنت در آینده نزدیک بهبود یابد.

مدیر آموزش و پرورش ثلاث پاسخگو نبود

در ادامه برای بررسی مشکلات آموزشی و رفاهی دانش‌آموزان منطقه، سراغ مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفتیم که وی حاضر به مصاحبه نشد با این حال همچنان منتظر پاسخگویی مدیران استانی و کسب تکلیف برای مدیران خود در منطقه و تعامل با رسانه‌ها هستیم.

گزارش به قلم بفرین فتاحی؛ فعال رسانه‌ای 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!